Tuesday, March 24, 2009

Walimatul Urus Badrulhisyam dan Khulailah

Kali ini saya nak post gambar semasa walimatul urus salah seorang sahabat saya yang dikasihi fillah.. Khulailah dengan pasangannya Badrulhisyam.. Sebenarnya dua2 pengantin kawan saya masa matriks dulu. Kira betaut hati di matriks la ni..Ikikikiki..Tapi pembaca2 semua jangan salah faham yer.. Mereka xdela bercinta pon. Cuma berkawan, bertunang dalam jangka masa yang agak lama (sebab dua2 belum habis stadi lagi masa tu) dan pada tarikh 20 hb Mac 2009, mereka selamat diijabkabulkan dalam suasana penuh kesederhanaan. (I like this kind of wedding ceremony).. Simple, utamakan yang perlu sahaja. Bak kata sorang kakak kat sekolah saya kita bukan nak hidup bersama hari nikah sahaja, malah the rest of our life bersama. Jangan kering kontang lepas kawen sudah... Hehe

Bad sebelum mendengar khutbah nikah dan sebelum akad nikah. Jelas nampak berdebar. Biasa la, nak pikul amanah baru.

Ramai juga yang hadir malam masa akad nikah tersebut. Of coz la yg ramai tu sedara mara daripada kedua2 belah pihak. Dan tak ketinggalan minah2 sibuk ni ade jugak. Seronok betul dapat jumpa kengkawan especially beloved kak ti with her husband n anak sedara (kak nora), mek syam, huda, neng, nana with her little Umar.

(Neng, nana n umar, mek syam, kak ti, me n kak nora. alamak mekda xdela..tu tengah ambik gambo..hehe)

Dan masa tengah tunggu si Bad ni menyelesaikan urusan dengan tok kadi dan bapa mertuanya hati ini x sabar2 nak pi terjah bilik pengantin sebab nak jumpa Khulailah. Memang dah lama kami tak jumpa mungkin dekat 2 tahun kot sejak saya dan dia sibuk berpraktikal kami jarang berpeluang untuk berjumpa. SMS pun sekali sekala sahaja. Tapi saya tahu hati kami masih bertaut sebab kami punya ikatan yang lebih bermakna. (Amacam, Bad jangan jeles yer). At last dapat juga masuk masa batal air sembahyang..Hehe ni gambar yang sempat di snap oleh photographer yang x diundang ni...

Pandai jugak si Bad ni pakaikan gelang. Mesti dah praktis kat rumah ni pakaikan gelang kat adik..Hehe

Kulai sarungkan cincin kat husbandnye. Sempoi

Bila nak cerita history macam mana saya dan Kulai boleh rapat sampai sekarang memang panjangla. Tapi kami mula rapat sejak hujung sem 2 masa kat matriks. Sebelum tu just kenal gitu2 je, jumpa kat surau blok. Erm, ape yang best mengenai sahabat saya yang sorang ni, bila dia bercakap memang touching our heart la. Kalau jadi kaunselor memang sempoi. Tapi sekarang ni dah jadi Pharmacist la plak. Hehe. Dan Bad pun mula mengusha Kulai ni masa dah dekat2 nak habis matriks la. Kira saya jadi orang tengah jugak la sebab Si Bad ni pulak suka citer masalah kat saya dan Hani. Kami memang rapat sebab sama JPP. Bad sampai sekarang panggil saya dan Hani kakak, even die lebih tua daripada kitorang. Perasan muda punya Bad. Bile terkenang semua kenangan rasa macam nak pi semula ke zaman matriks. Memang sangat syok. Kenangan paling best ialah time joging hari ahad, kami panjat bukit kat belakang kuarters pensyarah. Sampai kat atas tu baring ramai2 sambil tengok awan dan berangan. Nak tau berangan ape? "Antara kita sapela kawen dulu ek?". Hahaha..lucu betul. And then gang joging tu sekarang yang masih membujang adalah...hahahaha..hani, saya, jiha dan maz. Yang dah selamat adalah kulai, fizhah dan wardah.. Huhu, miss my old time so much..

Kengkawan lama..Me, Kerk (zaujah Syafiq Zakaria) dan Kulai.

Ape2 pun trip ke Terengganu kali ni memang sangat bermakna sebab yang pertama dapat jumpa all mek gediks yang saya rindui..Sham, Huda n Kak Fety..Rasa masa sekejap je berlalu.. Hope to see all of you soon. Waaaaa...nak lepak lama2 ngan korang. Cume agak terkilan sebab Bi, Uwie dan Pika x dapat join sama. Xpe, ade rezeki akan jumpa jugak nanti. Sebab yang kedua, dapat makan keropok lekor sedap beli dekat kemamang. Nama gerai die 188. Puas cari kedai sebab ingatkan 888. Silap da... Kedainye dekat je dengan R n R Chendor. Carilah..

Miss u all so much..

Apa2 pun selamat berbahagia buat Bad n Kulai. Semoga kekal ke akhir hayat.

Last but not least..ni gambar pengantin lelaki dan pengantin perempuan yang dapat kami curik. Sebenarnya susah bangat nak ambik gambar mereka berdua. Huhu. Puas kami kejar. Shy shy cat gitu..

Semoga akan lahir tunas2 Islam yang bakal menyambung perjuangan Islam.