Friday, April 10, 2009

Pada MU Selamanya

Sejenak .. ku imbasi kembali
Erti pelayaran usiaku
Ke timur ke barat
Dunia akhirat
Segalanya .. Ohh

Di tengah hangatnya kejahilan
Membakar hangus keimanan
Dan aku hanyut
Tiada berpaut
Layu sudah pedoman diriku

Kini bersendiri
Ku meniti hari
Ke kanan ke kiri
Ku menilai kembali

Jalan ku lalui
Dosa yang telah pergi
Walau tanpa ku sedari
Air mata membasahi

Terasakan ... terbuka
Kunci pintu hatiku
Timbullah ketenangan di jiwa yang keliru
Terurai kekusutan
Membaralah cinta
Milik-Mu Yang Esa
Selamanya...

Pada-Mu selamanya .. oh...
Selamanya...





Lagu ni sangat jiwang dan buat saya rasa betapa hinanya diri yg penuh dengan noda dan dosa ni.. Semoga Allah sentiasa buka pintu taubat buat saya dan hamba2 Nya yang sentiasa bertaubat kepada Nya..Amin...

Satu lagi, bila dengar lagu saujana saya terkenang zaman2 sekolah dulu sbb time saujana tengah naik dulu saya kat sekolah terchenta, TAHAP (sentiasa di hati). Masa tu saya jambu lagi, baru form 1 n form 2.. Betapa lah minatnye kat kumpulan saujana ni, sebab lagu2 nya yang mendayu2 dan sering mengajak kita mengingat Allah Yg Esa. Berjiwang dengan Allah apa salahnya kan? Jangan tak percaya saya pernah obses dengar lahu SENDIRI nyanyian kumpulan saujana satu masa dulu. Sampai tahap bile team nasyid TAHAP bawak lagu tu saya boleh layan perasaan sampai tak sedar lagu dah habis..Ikikikiki..(ni kes minat lagu ke minat penyanyi nye)..hahaha

Satu lagi lagu Hijjaz pun banyak yg membawa maksud mendalam.. Terutamanya yang memberi kesan dalam hati saya adalah lagu sebelum mata terlena. Tersangat lah tersentuh hati bila dengar. Boleh nangis bile dengar sorang2.. Betapa banyaknya kealpaan dan kelalaian yang saya lakukan, tetapi kasih sayang dan rahmat Allah sentiasa bersama saya. Betapa kayanya Allah SWT dengan sifat Rahman dan Rahim..

Saya memilih kerjaya guru ni pun, sebab bg saya inilah yang dapat saya jadikan sebagai bekalan bagi menemani perjalanan yang panjang nanti..Entah bila.. (Semoga Allah ikhlaskan hati saya dalam setiap keadaan). Walaupun rasa amat tensen melayan karenah students tapi dalam hati saya sebenarnya seronok jadi pendidik.. Bila nampak muka students semangat terus berkobar2 nak mengajar, nak sampaikan ilmu, nak berkongsi segalanya yang saya tahu. Walaupun badan sangat penat, otak sangat berselirat, dan jiwa sedang kacau semua tu seakan2 hilang bila tengok muka students..Hehe, baik x cikgu ni? Macam tak percaya je saya yg taip. Tolonglah percaya.

0 comments: