Tuesday, February 17, 2009

Sukan dan Keamanan, Tema yang sangat menarik

Sempena kejohanan sukan Sek Men Keratong kali ke 23 (sama lak ngan umur saye), jawatankuasa pengelola telah memilih satu tema yang sangat baik dan sesuai dengan situasi semasa kini iaitu Sukan dan Keamanan. Menarik kan? Ha, pada mana-mana sekolah yang belum wat Kejohanan sukan lagi bolehlah cube try gune tema ni. Takpun boleh lah alter sikit2. Memang brilliant selain daripada bermanfaat dan berupaya meningkatkan kesedaran para pelajar tentang keamanan, terutama sekali sekarang ini nasib yang menimpa saudara-saudara kita di Palestin.

Jadi, bersesuaian dengan mood ni kami pun mula lah pikir2 apa la yang nak dibuat oleh rumah Kuning ni supaya hiasan rumah dan perbarisan hari sukan nanti dapat mengikuit tema dan memenuhi citarasa juri. Kalah menang memang tak pikir dah, adatla pertandingan (ceh, ayat wat sedap hati je sebab x menang). Yang penting ikut tema..

Dan hasilnya, inilah yang kami dapat.....

No Pain, No Gain, kata2 penyuntik semangat. Jom go through rumah kami

Align CenterSelamatkan dunia daripada peperangan..Kami mahukan keamanan dan bebas dari penindasan..

Menangisi nasib yang menimpa rakyat PALESTIN..

Ni plak gimik dari rumah KUNING..Cayala..

Anyway, congrates to Cikgu Azira, Cikgu Arni and all Yellow teams yang menjayakan hiasan rumah kali ni. Dapat gak tempat kedua.

And then, ni plak untuk perbarisan.

Maskot spongebob--hasil kreativiti adik2 iparku (hahaha) @ dak2 fom 4.. esp Atiqah, Farihah, Suhadah, Jannah n Syazwan..Thanks to all of u.


Khairul Adha sebagai ketua perbarisan rumah kuning merangkap mangsa kekejaman peperangan--> anak sapo tu?

Siap sedia di hadapan rumah sebelum kuar demo.hoho..silap plak sebelum kuar berkawad.


Melangkah penuh gaya. Kalah menang adat pertandingan..(ayat pujuk hati)


Aik?Nape sesat umah merah ni?hehe..actually, tertarik dengan mesej yang dibawa.

Sebenarnya walaupun kalah dalam pertandingan perbarisan kali ni, saya tak la rasa frust sangat sebab....dapat terapkan mesej keamanan ataupun lebih spesifik untuk rumah kuning kami bawa mesej untuk kebebasan PALESTIN daripada kekejaman Zionis. Cuma nak timbulkan kesedaran bahawa Al-AQSA juga merupakan tanggungjawab bersama, tangungjawab semua orang Islam..Ni time tengah tunggu perbarisan sempat jugakla depa tengok video2 menyayat hati ni....

Khusuknye......


Betul ke menghayati ni..Ke koya je lebih?


Owh..tengok ni rupenye..Video kesyahidan Muhd Abu Durrah, September 2000.


Sampai ade yang menangis


Last but not least--->Ni mesej yang kami bawa kali ni..SAVE GAZA